Maandag 20 februari 2017 - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van One Him - WaarBenJij.nu Maandag 20 februari 2017 - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van One Him - WaarBenJij.nu

Maandag 20 februari 2017

Door: Allart

Blijf op de hoogte en volg One

22 Februari 2017 | Brazilië, São Paulo

Maandag 20 februari 2017,

Vandaag werd een groot deel van de groep weer wakker gemaakt door de haan. Onze boer Hennie was zoals gewoonlijk al voor het kraaien zijn bed uit en was al heerlijke koffie aan het zetten. Helaas kwam hij deze niet met een lekker ontbijtje brengen op bed dat is nog een punt van aandacht.

We starten deze ochtend met een devotionalia van Kaya waarin ze deelde dat de liefde alle taalbarrières oversteeg. Het was een mooie bemoediging die in de avond gelijk toegepast werd, waarover later meer.

Het prachtige weer en de mooie omgeving was voor enkele een aanleiding om een mooie wandeling te gaan maken. Johan had Hennie vertelt over de grote vlinders die er waren in Brazilië. Tot op heden had Hennie alleen maar kleine vlinders gezien. Gelukkig kent God de verlangens van je hart en werden de vlinders tijdens het wandelen groter en groter. De rest van de groep was lekker aan het ontspannen met een goed boek.

Johan en Alex gingen boodschappen doen voor de afkickklinieken. We konden met de ontvangen giften voor alle mensen een mooi verzorgingspakket regelen. De heren kregen shampoo, tandenborstel, tandpasta, zeep. De vrouwen moesten wat extra’s krijgen. De heren dachten aan een kam en na een moeilijke rekensom besloten ze de dames twee inlegkruisje te geven voor de hele maand. Op goed advies van Brenda werd besloten om dit toch maar niet in het verzorgingspakket te stoppen. Uiteindelijk hadden we toch voor iedereen een mooi pakket kunnen regelen. We konden daarnaast nog kilo’s rijst, meel en bonen voor de afkickklinieken regelen. Namens de afkickklinieken grote dank voor jullie giften!

In de middag werd er op de Xbox een danswedstrijd georganiseerd. De Brazilianen tegen de Hollanders. Je zou denken dat dit glansrijk werd gewonnen door de Brazilianen maar Brenda en J.J lieten zich niet kennen. J.J won deze battle uiteindelijk.

Het was tijd om de huurauto’s op te gaan halen in Sao Paulo zodat we de rest van week eigen vervoer hadden. Eenmaal aangekomen bij autoverhuurder bleek dat de verzekering niet volledig dekkend was, iets dat wel was afgesproken. We hadden de keus om bij te betalen, ruim 350 euro of de auto’s niet te huren. We kozen voor het laatste, wat wel tot stress leidde, want hoe nu verder?
We stapten de auto in en lazen op de achterkant van een andere auto de tekst uit Jesaja 41:13; Want ik ben de HEERE, uw God, Die uw rechterhand vastgrijpt en tegen u zegt: Wees niet bevreesd, Ik help u. Een mooie bemoediging en de stress werd omgezet in vreugde en we reden vol blijdschap terug naar huis. Vrienden van Alex stelde hun auto’s vrijblijvend beschikbaar en nu hebben we voor de hele week toch gewoon vervoer.

Aangezien dit alles tot enige vertraging leidde moesten we bij terugkomst gelijk door naar de afkickkliniek. Na mooie tocht door de jungle waarin we helemaal door elkaar werden geschut bereikte we de kliniek. Doordat we wat laat waren was de aanbidding al begonnen. Het was heel simpel, een zanger met een microfoon zonder muziekinstrument, maar zo vol van passie en overtuiging.
Na een inleidend verhaal van Johan over de One in Him foundation was het mijn (Allart) beurt om te gaan spreken. Ik sprak over Numeri 13, waar 10 verkenners zichzelf zagen als sprinkhanen en twee geloofden datgene wat God had gezegd. Hoe kijk je naar jezelf, vanuit werelds perspectief of vanuit Hemels perspectief en wat God over je zegt. Het was mooi om te spreken voor zo’n hongerige groep mensen.

Na mij was het de beurt aan Dennis, hij sprak over werkelijkheid vs. illusie. Als je de waarheid gaat aanzien voor werkelijkheid zal dat je vrijzetten. Hierna volgde de bedieningstijd waar veel mensen naar voren kwamen om voor hun te laten bidden. Ondanks de taalbarrière konden we de mensen bedienen. Verslavingen werden verbroken in de naam van Jezus en/of werden gevuld met de Heilige Geest. Het was indrukwekkend om te zien hoe de mensen geraakt werden door de liefde van de Vader.

De avond werd thuis heerlijk afgesloten met een hapje en een drankje waar de een na de ander richting zijn bed vertrok om lekker te gaan slapen.

• 22 Februari 2017 - 11:14

Jantien:

Er gebeuren weer mooie dingen op deze missie! Fijn om via de reisverslagen mee te kunnen leven. God is goed!
    Hopelijk mag Allart nog wat meer verslagen schrijven tijdens deze reis. Het is zeer vermakelijke proza

• 22 Februari 2017 - 11:37

Yvonne:

God Bless you <3 wat een mooie reis om te mogen maken <3

• 22 Februari 2017 - 13:00

Annet Ten Velden:

Mooie onderwerpen om over te spreken Bravo heren! Bravo.Erg leuk om het allemaal te volgen.

• 22 Februari 2017 - 18:31

Rik:

Geweldig om de blogs te lezen en zo mee te mogen genieten van jullie trip en al het goeds dat God aan het doen is! Enjoy the trip en be blessed!

• 22 Februari 2017 - 21:15

Jacolien :

Gaaf om zo weer met jullie mee te reizen. Blessing

Verslag uit: Brazilië, São Paulo

Gods stem volgen naar Brazilië

De One in Him Foundation vertrekt over een aantal weken voor de tweede keer naar Brazilië. We gaan met een groep van 8 personen terug naar Sao Paulo, Mairipora.

Allart zal weer mee gaan, Hennie en Wilma, Dennis en Kaya, JJ, en Johan en ik.

Na de reis in Oktober, hebben we na veel gebed, gesprekken en nadenken besloten om een project op te gaan zetten in Brazilië. God liet ons zien dat het mooi is om ergens liefde te laten zien, maar dat het nog mooier is om die liefde handen en voeten te geven. Dus niet "erin en eruit", maar gaan kijken naar manieren om te "blijven zaaien".

We zijn nu dus bezig met de aankoop van een stukje grond om daar een project op te gaan zetten met verschillende doelstellingen. Hoofddoel uiteraard Gods Liefde zaaien!

In de komende weken, zal ik u op de hoogte houden van de voorbereidingen en tijdens de reis natuurlijk zal er regelmatig een blog online komen.

We gaan proberen om via Facebook regelmatig even 'live' in de lucht te komen. Zoek even een Facebook pagina van de One in Him Foundation en "like' ons. Dan blijf je ook daar op de hoogte van wat er allemaal gebeurt.

As zaterdag trappen we af met een Saturday Night Mission avond in Naarden. Voor meer info hierover, kijk ook even op de Facebook pagina van de OiH Foundation. Wil je aanwezig zijn hierbij? stuur dan even een mail naar brenda@oneinhimfoundation.com

Volgende week komen we voor de 2de keer als groep bij elkaar en zal ik weer een kort verslag online zetten! Met foto van de groep!