En het schema aanhouden blijft een uitdaging - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van One Him - WaarBenJij.nu En het schema aanhouden blijft een uitdaging - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van One Him - WaarBenJij.nu

En het schema aanhouden blijft een uitdaging

Door: Johan en Hennie

Blijf op de hoogte en volg One

23 December 2017 | Brazilië, São Paulo

Wat een mooie nieuwe dag; de zon staat al aan de hemel, de vogels geven een prachtig concert, de een na de ander komt in beweging op deze dag vol van activiteiten.

Gisteren begonnen we de dag anders; de bomen werden ruim voorzien van vocht….
Johan en Alex zijn inkopen wezen doen voor de 150 kinderen die we vandaag willen zegenen met kleding en een knuffel. Dat ging niet geheel vanzelf; zij gingen na het ontbijt naar de winkel en waren door omstandigheden pas om 16.00 uur klaar!

Johan: “Wat een dag.
De ochtend begin in de zegen van de regen.
Toen het ene deel van t team Alex en Johan vertrokken om kleding en speelgoed in te kopen maakte de rest zich gereed voor de middag.
Vandaag gaan we One Basics geven in een afkickkliniek met 30 mannen en hen proberen te laten zien wat hun natuur is in Christus.

Ik Johan kwam aan in de kledingwinkel en we gaven aan wat we wilden.
We hadden een lijst met slippers en kleding.
150 pakketjes moeten er gemaakt worden.
Nou de meiden van de winkel zouden dat wel regelen.
Dat gaf ons even de tijd om naar de speelgoed winkel te gaan waar t lekker rustig was.

Nadat we ons naar binnen hebben kunnen worstelen begonnen wij aan de onmogelijke strijd om 150 cadeaus zowel voor jongens als meisjes te verzamelen zonder gek te worden. Een jongen van de winkel ging ons wel even helpen.

Nadat wij wonder boven wonder dit hadden voltooid bleek dat de telling niet klopte en gingen we alle 150 cadeaus weer opnieuw uitpakken en inpakken.

Toen we door de stromende regen aan waren gekomen met een trein van helpende mensen begin t avontuur om dit allemaal redelijk normaal in de auto te krijgen.
Zie foto.
Nadat we dit op bovennatuurlijke wijze hadden volbracht en de vrucht van de Geest geduld  zich uitermate manifesteerde gingen wij op weg naar de kledingwinkel want daar ligt alles netjes klaar.
We liggen op schema want we moeten op tijd terug zijn om naar de kliniek te vertrekken met de groep.

Aangekomen met een volgeladen auto lopen we hoopvol de kledingwinkel binnen waar we de dames onze slippers zien inpakken.
Het ziet er niet uit als 150 paar.
Ik zeg dit ook en ze antwoord:
150 paar? Nee u heeft een heleboel weggestreept op de lijst.
Wat zij hier niet weten is 4 strepen en een streep erdoorheen is 5.

Dus ook hier konden we weer helemaal opnieuw beginnen.
Maar met de blijde gezichten van de kindertjes in het vooruitzicht konden wij ook deze taak in liefde volbrengen.
Het leven van een evangelist is niet altijd voorop staan waar eer te behalen is maar juist op de achtergrond om anderen te laten schitteren.
In dit geval in de mooie nieuwe kleertjes die jullie allemaal hebben bekostigd!
Dat dit aardig wat spanning heeft gegeven daar voelen de kinderen niks van en zullen schitteren als de zon door deze daad van liefde en warmte die wij dankzij Vader aan hun mogen uitdragen...”

Inmiddels aan de andere kant...

De rest van ons zijn op het project gebleven. Brenda heeft zich druk gemaakt met de website; Wilma, Henri en Dennis zijn wezen wandelen; degenen die in de middag een les discipelschap zouden geven hebben zich daarop voorbereid en Bella heeft lekker gekleurd en ons vermaakt.
Om twee uur zijn we richting kliniek gegaan waar we om 18.00 uur pas aankwamen omdat we onderweg Johan en Alex met ons mee zouden nemen. Dit duurde echter even, maar toen ze aankwamen hadden ze een auto overvol geladen met kleding en speelgoed voor de pakketten voor de kinderen (zie foto). Wij willen jullie bedanken dat jullie hierin hebben geholpen om dit mogelijke te maken. Ik kan de blijdschap van de kinderen nu al voor mij zien!

Om zes uur waren wij bij de kliniek waar we de 25 mannen die daar waren hebben getraind in discipelschap. Wat een honger en wat een respons bij deze mannen. Na de training heeft Johan uitgelegd hoe je als discipel van Jezus voor anderen kunt bidden. Geweldig hoe God zich door deze mannen heen openbaarde in wonderen en tekenen; enkele van hen baden voor anderen en verschillende fysieke klachten werden genezen als rugklachten, knieklachten.
Vervolgens hebben wij velen van hen gedoopt in de Heilige Geest.
Na deze training hebben we heerlijk met de mannen gegeten.
Met een vol en voldaan gevoel zijn we naar het project, “ons huis”, gereden. Na nog even nagepraat te hebben zijn we, de een na de ander, heerlijk onder zeil gegaan.

• 23 December 2017 - 13:34

Jantien:

Mooi mensen!

• 23 December 2017 - 15:52

Geert & Leni:

Wat bijzonder allemaal. En 150 stuks zal daar ook niet elke daggebeuren. Grappig alles was weggestreept

• 23 December 2017 - 16:02

Greta:

Mooie reis weer!. Zegen!

• 23 December 2017 - 16:45

Marjet:

Gaaf hoor! Veel zegen!

• 23 December 2017 - 20:03

Gre:

Wat toch weer mooi om jullie verhalen te lezen. Zegen verspreidend is een kostbaar goed .

Verslag uit: Brazilië, São Paulo

Kerst in Brazilië

Deze missietrip gaan we de feestdagen doorbrengen in Brazilië. Met een bijzonder kerstfeest in de favella Parque Sao Rafael.

We hebben een geweldig programma kunnen samenstellen!

Dag 1: Onze reisdag! In de avond komen we aan op ons eigen project in Mairipora Sao Paulo

Dag 2: We beginnen met een kennismaking met de Braziliaanse groep op ons eigen project in Mairipora. In de middag gaan we met de hele groep richting Parque Sao Rafael om een eerste indruk op te doen van de favella waar we veel tijd zullen gaan doorbrengen.

Dag 3: Vandaag werken we samen met Comunidad Crista Missao Resgata van pastor Alouiso. We gaan mensen uitnodigen om in zijn kerk One Basic trainingen te volgen. Ons team zal korte basis lessen geven. Na de training nemen we alle “studenten” mee voor een heerlijk etentje.

Dag 4: Vanochtend gaan we met elkaar voedsel en hygiëne pakketen klaarmaken om middags mee te nemen naar een afkickkliniek in Mairipora. Daar zullen we ook korte trainingen gaan geven, en weer gezamenlijk met de mensen die daar opgenomen zijn eten.

Dag 5: Deze dag gaan we vullen met voorbereidingen voor het kerstfeest in Parque Sao Rafael. In de middag zullen we ook de wijk in gaan om mensen uit te nodigen voor het kerstfeest en zullen we tussen de 150 en 200 kledingsetjes gaan uitdelen aan de kinderen in de favella.

Dag 6: Vandaag is de dag van het grote kerstfeest. Er zullen nog voorbereidingen moeten worden getroffen, en in de avond zullen we tussen de 500 en 1000 mensen een mooi kerstfeest mogen aanbieden. Met eten, muziek, Woord, spel en vooral veel plezier.

Dag 7: Tijd voor een vrije dag. Vandaag gaan we zelf kerst vieren, in de zon, met een Nederlands tintje.

Dag 8: Hoewel in Nederland nog steeds kerst, gaan wij deze dag onze handen flink uit de mouwen steken. De mannen hebben 2 projectjes in Parque Sao Rafael, er moeten 2 huisjes (krotten) verstevigd en uitgebreid worden. De dames blijven achter op het missiehuis in Mairipora en zullen daar weer voorbereidingen gaan treffen voor de volgende dagen.

Dag 9: Vandaag vertrekken we vroeg, we gaan naar Casa Refugio, ook een afkickkliniek, aan de andere kant van Sao Paulo. Deze word gerund door pastor Fabrizio. Daar gaan we in de ochtend weer de One Basic trainingen geven, in de middag gaan we met de groep die de trainingen hebben gevolgd op outreach! En ’s avonds zullen we dienen in de kerk van pastoor Fabrizio, alwaar Johan een mooie boodschap zal brengen.

Dag 10: En dan na een aantal drukke dagen met lange reistijden zullen we vandaag gaan genieten van een vrije dag. Wat waar en hoe, kunnen jullie allemaal lezen in ons blog/vlog wat straks weer online komt!

Dag 11: We gaan op bezoek bij een indianen reservaat. Eigenlijk een plek midden in Sao Paulo waar de meest achtergestelde bevolkingsgroep van Brazilië verplicht word te leven. Zonder rechten, zonder werk, zonder geld, zonder eten en zonder Jezus. Wij mogen daar relatie gaan leggen, en bedienen met de liefde van Jezus.

Dag 12: Een dag in Parque Sao Rafael. We organiseren een evenement voor alle bewoners. Onze missietripgangers gaan deze dag invullen.

Dag 13: Op de laatste dag van het jaar vertrekken wij met ons team en een groep brazilianen naar Monte Verde, een prachtige plek, waar we met zijn allen het oude jaar op een feestelijke manier zullen afsluiten. We gaan God danken voor alle mooie dingen die Hij mogelijk heeft gemaakt voor de One in Him Foundation en in Brazilië, en natuurlijk voor iedereen persoonlijk.

Dag 14: De eerste dag van het nieuwe jaar. En wat gaan wij dan doen? Inpakken, evalueren en de terugreis naar Nederland aanvangen, alwaar we op Dag 15: 2 januari weer zullen aankomen.

Wie gaan er mee?

Johan & Brenda