21 dec - Dag van weerzien - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van One Him - WaarBenJij.nu 21 dec - Dag van weerzien - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van One Him - WaarBenJij.nu

21 dec - Dag van weerzien

Door: Allart

Blijf op de hoogte en volg One

22 December 2017 | Brazilië, São Paulo

In de vroege ochtend terwijl iedereen nog op één oor ligt zit boer Nell en ik alweer aan een heerlijke bak koffie. De regen komt neer op het dak en de stroom in de wijde omgeving is inmiddels uitgevallen. We kletsen na over de dag van gister en maken plannen voor de bouw van een slaapkamer op een huisje in de favella’s.

We begonnen de donderdag met een training gebedsbediening. De Bijbel spreekt over dat wij de autoriteit hebben gekregen om onze handen op de zieken te leggen en zij zullen genezen, maar hoe pas je dit nu in praktijk toe? Mooi om op elkaar te oefenen en genezing gemanifesteerd zien worden, dat beloofd wat voor als we het veld ingaan.

Na een heerlijke lunch zoeken we allemaal een plekje in de bus. De vorige keren dat we op pad gingen moesten we altijd met vier auto’s. Naast dat dit altijd veel tijd in beslag nam ging het ook dikwijls mis. Erg fijn om nu met z’n allen in een bus te zitten. Al hobbelend rijden we naar de favella’s. Voor sommige mensen allemaal nieuwe indrukken, voor andere een weerzien van oude bekenden.

De kinderen hebben ons al snel ontdekt en vliegen ons om de nek. De kleinste in onze groep, Bella, wordt al snel opgenomen in de groep en voorzien van allemaal speelattributen. Ondertussen kijken boer Nell, Henri en ik in een huisje die we gaan renoveren en verstevigen. De 1e etage waar 7 kinderen slapen valt bijna van ellende naar beneden, schrijnend om te zien hoe de mensen hier leven en wat is het dan mooi dat je iets voor hun kan betekenen. De bouwmaterialen die we hier voor nodig hebben worden betaald van de giften die jullie hebben gegeven. Namens de mensen daar ontzettend bedankt!

We trekken ondertussen verder door de wijk en vele mensen kennen ons en zijn blij om ons weer te zien. Geknuffel hier een woord van bemoediging daar en na verloop van tijd begeven we ons naar een restaurant waar we heerlijk gaan genieten van een pizza.

Hier hebben we niet heel veel tijd omdat de samenkomst in de favella’s om acht uur gaat beginnen. De camera draait, lichten worden afgestemd en we kunnen beginnen. De pastor treedt ook op als aanbiddingsleider en zijn zoontje slaat op de trommels. De kerk zit vol en zingen enthousiast mee. Johan brengt hier de boodschap ‘Het tweede gebod’ en ‘Gloria Deus’ en ‘Amen’ vliegen weer in het rond.

De mensen die de gebedsbediening in de ochtend hebben gevolgd kunnen dit in de avond gelijk in praktijk brengen en verschillende mensen ontvangen de doop in de Heilige Geest en worden genezen.

Ondertussen is het al laat geworden en we springen snel in de bus terug naar ons huis. Hier evalueren we de dag, indrukken worden gedeeld en verwachtingen worden uitgesproken. Een voor een vertrekken we rustig naar ons bed en een zacht gesnurk stijgt op uit de kamers. We zien uit naar een nieuwe dag!

• 22 December 2017 - 14:24

Jan:

Mooi en sprekend beschreven verslag van de mooie dingen die God door jullie bewerkt - goed om zo mede getuige te kunnen zijn, de groeten daar vooral aan 'boer' Nell.... ;-)

• 22 December 2017 - 18:39

Rik:

hehe boer Nell..:) Leuk verslag Allart! Zie uit naar de getuigenissen van de DE en de impact die het zal hebben. God is groot! Veel zegen en groetjes

• 22 December 2017 - 19:00

Rik:

Of de teachings die jullie gaan geven bij de klinieken bedoel ik natuurlijk. Heeft vast een andere naam.. Ciao!

• 22 December 2017 - 22:33

Olof Velt:

Mooi om te lezen dat jullie toepassen wat in de Bijbel staat. Autoriteit gebruiken om zieken te genezen, wauw. Het zachte gesnurk dat opstijgt uit de slaapkamers klinkt trouwens vredig, dus dat is goed.

Verslag uit: Brazilië, São Paulo

Kerst in Brazilië

Deze missietrip gaan we de feestdagen doorbrengen in Brazilië. Met een bijzonder kerstfeest in de favella Parque Sao Rafael.

We hebben een geweldig programma kunnen samenstellen!

Dag 1: Onze reisdag! In de avond komen we aan op ons eigen project in Mairipora Sao Paulo

Dag 2: We beginnen met een kennismaking met de Braziliaanse groep op ons eigen project in Mairipora. In de middag gaan we met de hele groep richting Parque Sao Rafael om een eerste indruk op te doen van de favella waar we veel tijd zullen gaan doorbrengen.

Dag 3: Vandaag werken we samen met Comunidad Crista Missao Resgata van pastor Alouiso. We gaan mensen uitnodigen om in zijn kerk One Basic trainingen te volgen. Ons team zal korte basis lessen geven. Na de training nemen we alle “studenten” mee voor een heerlijk etentje.

Dag 4: Vanochtend gaan we met elkaar voedsel en hygiëne pakketen klaarmaken om middags mee te nemen naar een afkickkliniek in Mairipora. Daar zullen we ook korte trainingen gaan geven, en weer gezamenlijk met de mensen die daar opgenomen zijn eten.

Dag 5: Deze dag gaan we vullen met voorbereidingen voor het kerstfeest in Parque Sao Rafael. In de middag zullen we ook de wijk in gaan om mensen uit te nodigen voor het kerstfeest en zullen we tussen de 150 en 200 kledingsetjes gaan uitdelen aan de kinderen in de favella.

Dag 6: Vandaag is de dag van het grote kerstfeest. Er zullen nog voorbereidingen moeten worden getroffen, en in de avond zullen we tussen de 500 en 1000 mensen een mooi kerstfeest mogen aanbieden. Met eten, muziek, Woord, spel en vooral veel plezier.

Dag 7: Tijd voor een vrije dag. Vandaag gaan we zelf kerst vieren, in de zon, met een Nederlands tintje.

Dag 8: Hoewel in Nederland nog steeds kerst, gaan wij deze dag onze handen flink uit de mouwen steken. De mannen hebben 2 projectjes in Parque Sao Rafael, er moeten 2 huisjes (krotten) verstevigd en uitgebreid worden. De dames blijven achter op het missiehuis in Mairipora en zullen daar weer voorbereidingen gaan treffen voor de volgende dagen.

Dag 9: Vandaag vertrekken we vroeg, we gaan naar Casa Refugio, ook een afkickkliniek, aan de andere kant van Sao Paulo. Deze word gerund door pastor Fabrizio. Daar gaan we in de ochtend weer de One Basic trainingen geven, in de middag gaan we met de groep die de trainingen hebben gevolgd op outreach! En ’s avonds zullen we dienen in de kerk van pastoor Fabrizio, alwaar Johan een mooie boodschap zal brengen.

Dag 10: En dan na een aantal drukke dagen met lange reistijden zullen we vandaag gaan genieten van een vrije dag. Wat waar en hoe, kunnen jullie allemaal lezen in ons blog/vlog wat straks weer online komt!

Dag 11: We gaan op bezoek bij een indianen reservaat. Eigenlijk een plek midden in Sao Paulo waar de meest achtergestelde bevolkingsgroep van Brazilië verplicht word te leven. Zonder rechten, zonder werk, zonder geld, zonder eten en zonder Jezus. Wij mogen daar relatie gaan leggen, en bedienen met de liefde van Jezus.

Dag 12: Een dag in Parque Sao Rafael. We organiseren een evenement voor alle bewoners. Onze missietripgangers gaan deze dag invullen.

Dag 13: Op de laatste dag van het jaar vertrekken wij met ons team en een groep brazilianen naar Monte Verde, een prachtige plek, waar we met zijn allen het oude jaar op een feestelijke manier zullen afsluiten. We gaan God danken voor alle mooie dingen die Hij mogelijk heeft gemaakt voor de One in Him Foundation en in Brazilië, en natuurlijk voor iedereen persoonlijk.

Dag 14: De eerste dag van het nieuwe jaar. En wat gaan wij dan doen? Inpakken, evalueren en de terugreis naar Nederland aanvangen, alwaar we op Dag 15: 2 januari weer zullen aankomen.

Wie gaan er mee?

Johan & Brenda