23-02-2017 - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van One Him - WaarBenJij.nu 23-02-2017 - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van One Him - WaarBenJij.nu

23-02-2017

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg One

25 Februari 2017 | Brazilië, São Paulo

Elke dag is een mooie dag. Want elke dag die we krijgen is van God en is uit Genade en Liefde.

Zoals elke dag starten wij ook vandaag met het Woord van God, een devotional

Hiermee dragen we de dag op aan God en danken we Hem hiervoor.

Vandaag ging het om fellowship en de liefde die we hebben in de groep. Doordat we tijd met elkaar door brengen in de liefde van God vormen we elkaar, kunnen we afspraken maken met elkaar, helpen we elkaar groeien en rust Gods zegen op de dingen die we doen. Er gebeuren elke dag mooie en nieuwe dingen. Dat kunnen we ook teruglezen in de blogs. De reden van dit, is niet omdat we zo goed zijn of door onze werken. Nee Dit gebeurt simpel weg omdat de liefde van God regeert in onze harten en zo ook in onze levens.

Psalm133: zie hoe goed en hoe liefelijk de broeders samen zijn.....
Dit was de bijbel tekst die Johan met ons deelde.

Ook Alex deelde een woord met ons namelijk
1 Johannes 3:11: want u heeft het van het begin gehoord Dat we elkaar lief moeten hebben.

Ook in dit stuk kunnen we zien dat de liefde centraal staat.

Met deze woorden openden we de dag en gingen we op stap naar een verslavingskliniek voor mannen. Deze was anders dan de vorige, de mensen waren hier heel rustig en timide.  De prediking hier was hard en kil. Er was geen Liefde en de mensen leken bedrukt.  Dit is wat ik opmerkte toen we hier naar binnen liepen. We zaten in een donkere ruimte en het was muisstil. Aan het eind van de prediking werd Johan verwelkomt en begon hij de groep meteen toe te spreken over wie God is en wat Zijn liefde is en wat het voor hem had gedaan.

Er gebeurde wat! De mensen begonnen te reageren op zijn prediking en de Geest opende hun harten voor de boodschap van Allart en Hennie. Allart sprak over hoe jij je zelf in Christus moet zien.  En Hennie ging hier nog dieper op in. Want als wij weten, wie we zijn in Christus dan weten we dat we wereld hebben overwonnen. Dit houdt in dat als we verzocht worden net als Jezus in de woestijn we ook net als Jezus kunnen spreken naar de waarheid en dat is dat we de wereld met Jezus hebben overwonnen. We hoeven niet in te gaan op de verzoeking.

Hierna hebben met de mensen mogen bidden en ze mogen bemoedigen.
Ze waren blij en vervuld met liefde.

Deze dag was een mooie dag vol liefde en kracht !!

• 26 Februari 2017 - 10:56

Annet Ten Velden:

Wat prachtig als je de mensen hun hart voelt veranderen door het evangelie,welke immers het goede nieuws is en niet de veroordeling welke hen misleid heeft.MOOI verwoord Dennis!

• 26 Februari 2017 - 17:58

Olof :

Mooi en krachtig dat jullie vanuit de liefde voor elkaar als broers en zussen de eenheid van het lichaam van Christus benadrukken. En vanuit die eenheid ben je krachtig om de wereld, de bedrukten, de zoekenden te bereiken, dan stroomt Gods' liefde door jullie heen tot zegen voor de ander.

Verslag uit: Brazilië, São Paulo

Gods stem volgen naar Brazilië

De One in Him Foundation vertrekt over een aantal weken voor de tweede keer naar Brazilië. We gaan met een groep van 8 personen terug naar Sao Paulo, Mairipora.

Allart zal weer mee gaan, Hennie en Wilma, Dennis en Kaya, JJ, en Johan en ik.

Na de reis in Oktober, hebben we na veel gebed, gesprekken en nadenken besloten om een project op te gaan zetten in Brazilië. God liet ons zien dat het mooi is om ergens liefde te laten zien, maar dat het nog mooier is om die liefde handen en voeten te geven. Dus niet "erin en eruit", maar gaan kijken naar manieren om te "blijven zaaien".

We zijn nu dus bezig met de aankoop van een stukje grond om daar een project op te gaan zetten met verschillende doelstellingen. Hoofddoel uiteraard Gods Liefde zaaien!

In de komende weken, zal ik u op de hoogte houden van de voorbereidingen en tijdens de reis natuurlijk zal er regelmatig een blog online komen.

We gaan proberen om via Facebook regelmatig even 'live' in de lucht te komen. Zoek even een Facebook pagina van de One in Him Foundation en "like' ons. Dan blijf je ook daar op de hoogte van wat er allemaal gebeurt.

As zaterdag trappen we af met een Saturday Night Mission avond in Naarden. Voor meer info hierover, kijk ook even op de Facebook pagina van de OiH Foundation. Wil je aanwezig zijn hierbij? stuur dan even een mail naar brenda@oneinhimfoundation.com

Volgende week komen we voor de 2de keer als groep bij elkaar en zal ik weer een kort verslag online zetten! Met foto van de groep!