Blog 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van One Him - WaarBenJij.nu Blog 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van One Him - WaarBenJij.nu

Blog 2

Door: Brenda & Johan

Blijf op de hoogte en volg One

16 Oktober 2016 | Nederland, Amsterdam

16-10-2016

Waar waren we gebleven met het vorige blog? volgens mij waren we gebleven bij het boodschappen doen voor 1000 lunchpakketten. Het inkopen doen was nog een makkie, maar ook wel een enorme uitdaging.

Gister avond waren we uitgenodigd door een pastor om een afkick kliniek te bezoeken. We wisten niet echt wat we ons erbij moesten voorstellen, we dacht dat we een rondleiding zouden krijgen en misschien wat gesprekken en gebed met mensen die daar aan het afkicken zijn. We hadden een auto vol met basis boodschappen bij ons zoals rijst, olie en meel. Zodat ze daar weer een paar dagen van kunnen eten.

Toen we een korte rondleiding hadden gehad, kregen we van de pastor eigenlijk alle ruimte om een dienst te doen, en hij deed zelf een stap opzij.

Allart die heeft een fantastisch woord gebracht, waar eigenlijk alle mannen dier werden bemoedigd en onze groep Brazilianen ook. Onvoorbereid, uit het vuistje, maar God legde de woorden in de mond van Allart, wat een zegen!

Na deze mooie boodschap ging Johan zijn getuigenis geven, wat natuurlijk in een ruimte met mensen die allemaal verslaafd zijn behoorlijk binnenkomt. Er zijn diverse mannen die hun hart aan Jezus hebben gegeven, een aantal gehoopt in de Heilige Geest, en veel met mannen gebeden. Wat een bijzondere avond.Wat mochten we de liefde van God laten zien, we hebben laten zien dat God hun net veroordeelt, dat het ok is, Dat wat ze ook doen, God ziet hun hart....

We werden uitgenodigd om mee te eten, en dat was dan weer een aardige uitdaging voor sommige van de groep. Onder andere voor mij, gelukkig waren er bananen..... ;-)

Teon we eenmaal thuis waren, tja, toen was het zover dat de 1000 lunchpakketten ook gemaakt moesten worden.Maar na nadat we elkaar uitgeput aangekeken hadden, besloten we dat we dat best ook morgens konden doen. Toen we dit besloten hadden was het alsof de moeheid verdween als sneeuw voor de zon, God is zo goed! En zijn de Brazilianen ons dansles gaan geven. We hebben de avond met elkaar, en dansend net elkaar doorgebracht. Op een of andere manier zijn de taal barrières verdwenen, en zijn we als groep echt 1 lichaam geworden. Zo mooi om mee te maken.

Vannacht waren we met 22 mensen in het huisje met 1 slaapkamer. Echt geweldig. Tenten, matrassen, hangmat en slapende in de auto, zo zijn we met zijn allen de nacht doorgekomen.

(dit is Johan)
Vanmorgen om zes uur stond ik op ik hoorde de vogels fluiten als een orkest en de apen deden hun rondje bomen zoals de ochtenden ervoor.
Ik voelde me een beetje opgewonden want vandaag zou het gaan gebeuren.
We gaan naar een favella dat is een van de ergste sloppenwijken in de wereld, waar geweld, drugshandel, prostitutie de normaalste zaak van de wereld is, en ik ga vandaag te midden van die duisternis staan om te vertellen dat Jezus van hen houdt en zij zo niet hoeven te leven.
Een onrustig gevoel komt over mij heen, zijn mijn reisgenoten wel veilig daar, kan ik hun veiligheid garanderen?
Ik besloot te gaan douchen en daarna een stuk te gaan lopen door de jungle van Sao Paulo.
Tijdens mijn wandeling begon ik de Heer te loven en te prijzen en Hem te bedanken voor wat Hij vandaag allemaal zou gaan doen.
Ik ervoer het woord Eben Haezer daar word gezegd tot hier heeft God ons gebracht.
Ik dacht ja, U heeft ons tot hier gebracht en vanaf hier gaan we met U verder en ik legde de hele dag in Zijn handen en kreeg rust.

We vertrokken naar de Favella en daar aangekomen, liepen de drugsdealers ons onder de voeten, verslaafden aan crack cocaine liepen overal te struinen er waren meisjes die zich verkochten voor geld om drugs te kunnen kopen.
De sloppenwijken zijn in handen van de drugsdealers en zij bepalen alles wat daar gebeurt zelfs de politie komt er nauwelijks, zij zijn de baas.
De spanning was te voelen en ik zou recht tegenover hun roversnest gaan staan met een microfoon en het woord van God om te vertellen over hoeveel God van hen houdt en hoe zij misleid zijn door de satan.
Ik besloot dat als zij mij zouden ombrengen vanwege de liefde van God dan is het maar zo.

Na een optreden van clowns en het uitdelen van ballonen in de vorm van een hart aan de kinderen, na wat nummers te hebben gezongen was het zover...
Ik nam de microfoon en begon te getuigen, ik ervoer dat ik moest spreken tegen de mensen in de straten, in de huizen die voor hun raam stonden te luisteren en op de daken en de balkons, overal zag ik gezichten van mensen die niet bij ons kwamen staan maar wel alles hoorden.
Ik kreeg het op mijn hart om een paar mensen te roepen en hun een omhelzing te geven en te laten zien dat Gods liefde echt is en dat er geen veroordeling is dat God van hun houdt en iets veel beters voor hun heeft.

Mensen begonnen te huilen, mensen werden aangeraakt en er gebeurde van alles in de hemelse gewesten.
Na mijn getuigenis riep ik mensen voor gebed maar t bleef even stil..
toen kwam er 1 naar voren en daarna was het een stroom van mensen die of gered werden of gedoopt werden in de Heilige Geest,
mensen die genezen werden en mensen die bevrijd werden.
Uiteindelijk gebeurde er een enorm wonder, ik liep in de kracht van de Geest naar de plek waar alle dealers vertoefden en mij in de gaten hadden gehouden ik nam wat te drinken mee en ging op ze af,
en nog voor ik wat kon zeggen kwamen ze naar me toegesneld en omhelsden mij en wilde dat ik voor ze bad!!
Ze gaven hun hart aan Jezus en werden gedoopt in de Heilige Geest, wat een wonder en wat een ommekeer van de sfeer.
We hebben terrein terug gewonnen van de satan en aan de rechtmatige eigenaar terug gegeven Jezus Christus van Nazareth!!

We hebben iedereen weg kunnen laten gaan met een lunchpakketje, mede dankzij jullie giften!

Morgen nemen we een dagje vrij om wat van de omgeving te gaan zien, en dinsdag gaan we richting Rio de Janeiro, alweer we gaan contacten met Marcello en Sandra, die CBC in Colerado hebben gedaan, en nu bezig zijn met missietrips organiseren in Brazilië. Ze leiden Andrew Womack Ministries hier in Brazilië. En we gaan kijken wat we in de toekomst voor elkaar kunnen betekenen.

Halleluja God is goed en wij kunnen niet wachten om te zien wat Hij nog allemaal meer gaat doen de komende tijd!
Amen!

  • 16 Oktober 2016 - 23:37

    Annet En Ricardo:

    Indrukwekkend

  • 16 Oktober 2016 - 23:42

    Jantien Van De Brug:

    Tjonge wat mooi en indrukwekkend lieve mensen. God is zo goed voor ons. Wat geweldig dat mensen daar Zijn goedheid kunnen zien door wat jullie doen en vertellen. De liefde en het licht van Jezus breekt door in zo een duistere omgeving. Halleluja!
    Ik bid dat jullie veel mensen zullen bereiken met het bijna te mooi om waar te zijn nieuws en ik bid voor jullie bescherming.
    Hartelijke groetjes!

  • 17 Oktober 2016 - 08:13

    Sida :

    Wat ontzettend leuk om de verslagen te lezen en wat een schitterende dingen gebeuren er!

  • 17 Oktober 2016 - 08:42

    Juliette:

    Hey mensen,

    Wat geweldig dit. Echt heel bijzonder! Sterker is Hij die in jullie is, dan die in de wereld is.
    Gaat zo door!

    Veel zegen,
    Juliette

  • 17 Oktober 2016 - 12:14

    Margret:

    Ik lees, zie en ervaar een Levende Jezus Christus bewegend door Zijn Lichaam & Geest op aarde. Zo is dat beDOELd! onTroerend Go(e)d!!!

  • 17 Oktober 2016 - 12:45

    Elly:

    Whow, wat een verslag van deze bijzondere dag, ik lees het met mijn adem ingehouden.
    Wat een overwinning! Halleluja alle eer en glorie aan Jezus, Hij is jullie leidsman, de overwinnaar van de satan.
    Jullie gaan in Zijn naam, Hij beschermd jullie.
    Geniet van deze vrij maandag en doe de hartelijke groeten aan Marcello en Sandra van ons.
    Dikke knuffel voor iedereen, ik ben trots op jullie, en Hij nog veel meer.

  • 17 Oktober 2016 - 14:11

    Annemarie:

    Wouw zeg! Wat mooi om dit te lezen wat jullie allemaal mee maken ervaren en uitdelen. God is goed en groot! Ik zit gewoon met tranen in mijn ogen! Blessings, be blessed and be a blessing in Jesus mighty name!

  • 17 Oktober 2016 - 15:01

    Marijke:

    Indrukwekkend, dat is het! Weet je gezegend en ga in Zijn bescherming!

  • 17 Oktober 2016 - 15:47

    Walter:

    Dappere strijders zijn jullie!
    Licht verdrijft de duisternis :))
    Dank jullie wel voor de verslagen

  • 17 Oktober 2016 - 16:08

    Jacolien:

    Wat indrukwekkend om te lezen. Spannend, maar zo mooi om te lezen wat er allemaal gebeurt. Hoe God door jullie heen werkt. Hij zendt Zijn engelen om jullie te beschermen. Geniet van de rust momenten. Zegen en ik ben benieuwd naar morgen.

  • 17 Oktober 2016 - 17:12

    Anje Eshuis:

    Prijs God prijs God prijs God!!!! (meer tekst heb ik even niet, ik ben hier letterlijk stil van) enne...psalm 91 is waar!!

  • 17 Oktober 2016 - 19:10

    Auke Teernstra:

    Tranen in m'n ogen :-)

  • 17 Oktober 2016 - 20:09

    Gre:

    Zo, n indrukwekkend getuigenis , dat spreekt van de Liefde van Jezus, waar jullie met z,n allen gehoor aan geven.
    Weet jullie beschermd en gezegend, liefs, Gre.

  • 17 Oktober 2016 - 21:04

    Jan Van Der Horst:

    Sprakeloos lees ik dit, geweldig getuigenis hoe jullie Licht brengen in duisternis door Hem die in jullie allen IS - zetten de wereld op zijn - zoals het hoort. Jullie zijn en blijven gezegend, Zijn koepel van bescherming is op jullie als brengers van het ware GOeDe nieuws!

  • 17 Oktober 2016 - 21:36

    Judith:

    Kippenvel als ik dit lees! Wat ge-wel-dig! Wat hebben we een grote God!

  • 17 Oktober 2016 - 22:52

    Olof:

    ik kan bijna niet geloven wat ik lees, wat een getuigenis, wat een machtige God en wat een dappere brengers van het Licht zijn jullie! Dat kan alleen met de Heilige Geest en met de wapenrusting die jullie dragen. Wat een verschil brengen jullie in deze plek waar duisternis was maar nu verdreven wordt door het Licht van het Evangelie. Halleluja! Weet je beschermd door Zijn engelen die rondom jullie zijn.

  • 18 Oktober 2016 - 09:21

    Jörg:

    Kan even niet uitleggen wat er door mij heengaat ... Tranen in m'n ogen, brok in m'n keel ... en ik prijs de naam van Jezus over jullie leven en over wat jullie doen!

  • 19 Oktober 2016 - 17:33

    Hanneke:

    Wauw tot tranen geroerd! Wat een bemoediging! Wat zijn jullie goed bezig daar, wat een moed, wat een lef en wat een GELOOF!!! Dit geeft zoveel bemoediging, het licht van God is altijd sterker dan de duisternis! God leeft en God is goed!
    Heel veel succes en zegen en ik bid zeker voor jullie! Heel veel zegen!!!

  • 20 Oktober 2016 - 01:06

    Lina Heederik:

    Jij stierf Johan en Jezus leefde!!
    shalom
    Lina

  • 20 Oktober 2016 - 17:56

    Marieneke:

    Wow...zo geraakt Johan door je getuigenis in de favella... Zijn kracht kent geen grenzen en Zijn liefde wil iédereeen raken! Wat een mooie reis voor jullie, zeg. Zal best spannend zijn zo nu en dan, naar Zijn engelen beschermen jullie- knuffel x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

One

Hier komen de blogs van alle missie trips georganiseerd vanuit de One in Him Foundation.

Actief sinds 10 Okt. 2016
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 100659

Voorgaande reizen:

20 Februari 2018 - 06 Maart 2018

Brazilië februari 2018

19 December 2017 - 02 Januari 2018

Kerst in Brazilië

18 Augustus 2017 - 26 Augustus 2017

Week van ontmoetingen voor de toekomst!

17 Februari 2017 - 02 Maart 2017

Gods stem volgen naar Brazilië

13 Oktober 2016 - 26 Oktober 2016

One in Him in Brazilie

Landen bezocht: