Woensdag 22 februari - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van One Him - WaarBenJij.nu Woensdag 22 februari - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van One Him - WaarBenJij.nu

Woensdag 22 februari

Door: Kaya

Blijf op de hoogte en volg One

24 Februari 2017 | Brazilië, São Paulo

Woensdag 22-02-2017

Nieuwe dag en een nieuwe blog! Dennis en ik begonnen onze dag zoals gewoonlijk met een work-out, want zoals de bijbel zegt in 1 Korintiërs 6:19 ‘ Of weet u niet dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest?’

Ondertussen hadden Johan en Brenda een afspraak met de eigenaren van het stuk grond die ze mogelijk zouden krijgen voor de stichting. De uitkomst kon niet mooier zijn, het stuk grond wordt door de eigenaren zelf gekapt en daarna komen pas de financiële zaken om de hoek kijken. En dat kon allemaal vandaag beginnen! (zie toelichting) De Here voorziet!
Dit werd allemaal verteld onder een heerlijk ontbijt …tortilla’s, met veel liefde gemaakt door Johan.

Na wat metingen van het stuk grond werd er toch besloten om de groep in tweeën te splitsen, de ene groep bleef toezicht houden tijdens het kappen (Alex, Johan, J.J, Allart, Hennie). De andere groep ging helpen met eten uitdelen aan de daklozen (Brenda, Wilma, Dennis en ik: Kaya)

Doordat het nieuws van het stuk grond nogal onverwachts kwam, zijn we wat later vertrokken. Eenmaal daar bleek dat een groot gedeelte van de mensen al geweest waren, er waren nog maar een paar aanwezig. Ondanks dat, zijn we erg liefdevol ontvangen en kregen we van de vrouwen in de keuken een flinke maaltijd. De vrouwen in de keuken werken hier dagelijks vanuit de kerk, ze werken hard om wat te doen voor de kansarme mensen uit de buurt.

Wat mijn raakte was een jong gezinnetje, ze waren nog blijven hangen. Een zwangere vrouw, haar man een twee prachtige kinderen. De jonge vrouw vertelde dat ze het niet breed hadden en dat ze wel wat kleding en luiers konden gebruiken. Ze nodigde ons uit om bij haar thuis te komen om voor te bidden. Ze gaf ons haar adres en we hadden afgesproken om langs te gaan. Helaas bleken ze niet thuis te zijn, dus hebben we een briefje achtergelaten en gezegd dat we hopelijk een andere keer langs kunnen komen.

Tussendoor hebben we ons kunnen opfrissen thuis bij Marcos en zijn vrouw (vrienden van Alex en Hanna) voor de dienst later in de avond. Zo mooi om te zien hoe deze mensen zonder enige twijfel hun huis en auto’s ter beschikking stelde voor ons….wat een liefde.

En dat is precies waar Johan’s boodschap om ging tijdens de dienst. De onvoorwaardelijke liefde van God, Agape. Het was erg mooi om te zien hoe de mensen geraakt werden, vanuit hun religieuze achtergrond kwam de boodschap hard aan. De harten van de mensen werden geraakt en er vonden openbaringen plaats. God is goed. Na een lange rit terug en heerlijke pizza’s, was het tijd om naar bed te gaan. Weer een mooie dag vol onvoorwaardelijke liefde.

Toevoeging van Johan:

Hier een kleine toevoeging aan de blog van vandaag om jullie te bemoedigen dat wij hier echt Gods roeping aan het vervullen zijn.
Zoals jullie weten kregen wij in oktober 2016 tijdens onze missie het heel erg op ons hart om hier een stuk grond aan te kopen voor de stichting waar wij een missie huis op konden bouwen om het werk dat hier is samen met hen die dat verlangen hebben om met ons mee te gaan uit te voeren.

Door de giften van partners en bezoekers van onze evenementen hebben wij het geld voor deze grond mogen ophalen.
Het ging om twee stukken grond van bij elkaar 28 mrt breed en 50 mtr diep.
De grond ligt aan het project waar wij nauw mee samenwerken en alle missies hier uitvoeren.

Tijdens de huidige missie zouden wij de koop gaan afronden.
De eigenaren zijn christenen.
De vorige keer dat we elkaar ontmoette was het al bovennatuurlijk hoe God hun harten bewerkte waardoor een stuk grond ons bijna gratis werd gegeven bij de het andere stuk dat we kochten.
Nu zou het weer Gods hand zijn die beweegt in dit verhaal het laat ons zien dat het echt Zijn wil en werk is wat wij hier uitvoeren.

Wat blijkt nou, aan onze grond grenst een oerwoud van een paar honderd voetbalvelden groot waarop nooit gebouwd mag worden.
Waar niemand kan komen tenzij via onze grond.
Zij hebben ons de gehele vrijheid gegeven om hier activiteiten te houden wandelpaden aan te leggen meditatie/ overdenking plekjes te creëren en ga zo maar door.
In feite hebben we bij ons stukje grond een heel paradijs gekregen wat de mogelijkheden uitermate vergroot.
Ik denk alleen al aan de missiegroepen die zullen komen en toegerust kunnen worden hier die wij naast het hele programma ook allerlei activiteiten kunnen gaan aanbieden en openlucht studies te midden van alle flora en fauna.
De kinderen uit de favellas die wij een onvergetelijke dag kunnen bezorgen door hen de ruimte te bieden om weer even volledig kind te zijn.
Het is een Godsgeschenk.

Alsof dat nog niet genoeg is hebben wij ook de optie om een woning te gebruiken inclusief grond zolang we nodig hebben om ons project te realiseren.
Het lijkt er langzaam op dat God ons het hele gebied in bezit geeft en ter beschikking stelt om te doen waar Hij ons voor heeft geroepen.

En omdat we een christelijke stichting zijn, moeten we onze statuten gaan laten vertalen bij de Braziliaanse ambasade in NL, zodat we hier geen belasting over de grond hoeven te betalen! Wat een grote God hebben wij!

God heeft ons al de ingenieurs gegeven die vrijwillig ons gebouw willen ontwerpen.
De krachten (werkloze bouwvakkers uit de favellas) om te bouwen, zodat zij kunnen leren en iets verdienen om zichzelf te kunnen onderhouden.
En zo kan ik maar door blijven gaan want het stroomt en stroomt zoals alleen God het kan laten stromen.

Uiteraard is er nog veel geld nodig om te kunnen gaan bouwen, en we geloven God dat Hij erin zal voorzien.
Mocht u deel uit willen maken van wat wij hier voor Hem aan het doen zijn en zou u mee willen helpen door een gift te doen of om partner te worden zodat de bouw gerealiseerd kan gaan worden dan kunt u dat doen via onze stichting overmaken de gegevens hiervoor zijn: One in Him Foundation IBAN NL22 RABO 0310593271 te Leiderdorp
Alle giften zijn aftrekbaar omdat de stichting beschikt over een ANBI status.

Zegen,
One in Him
Johan en Brenda

• 24 Februari 2017 - 15:43

Jantien:

Wat supergaaf hoe het met de grond loopt. God is goed!

Psalm 16:6 De meetsnoeren zijn voor mij in lieflijke plaatsen gevallen,
    ja, een prachtig erfelijk bezit heb ik gekregen.

• 24 Februari 2017 - 15:56

M&M:

HalleluJAAAAAAAAA! Wat uit God voortkomt brengt Goddelijke resultaten om Gods Plan te verwezenlijken!
    Geweldig om mee te mogen lezen, zien, genieten! En-JOY!

• 24 Februari 2017 - 17:36

Yvonne:

Wonderlijk hoe alles op z,n plaats valt ,De mens wikt maar God beschikt ,en wat ik hier mag lezen is dat wat God laat zien ..Het is Zijn Wereld en Hij bepaalt wat of er mee gebeurd ..de Mens mag als Hij dat toestaat zijn mooie werk uitdragen ..God Bless You ..

• 26 Februari 2017 - 18:02

Olof:

Wow, wat een geweldige God dienen wij, die de plannen al klaar heeft liggen om door Zijn kinderen te worden uitgewandeld.

Verslag uit: Brazilië, São Paulo

Gods stem volgen naar Brazilië

De One in Him Foundation vertrekt over een aantal weken voor de tweede keer naar Brazilië. We gaan met een groep van 8 personen terug naar Sao Paulo, Mairipora.

Allart zal weer mee gaan, Hennie en Wilma, Dennis en Kaya, JJ, en Johan en ik.

Na de reis in Oktober, hebben we na veel gebed, gesprekken en nadenken besloten om een project op te gaan zetten in Brazilië. God liet ons zien dat het mooi is om ergens liefde te laten zien, maar dat het nog mooier is om die liefde handen en voeten te geven. Dus niet "erin en eruit", maar gaan kijken naar manieren om te "blijven zaaien".

We zijn nu dus bezig met de aankoop van een stukje grond om daar een project op te gaan zetten met verschillende doelstellingen. Hoofddoel uiteraard Gods Liefde zaaien!

In de komende weken, zal ik u op de hoogte houden van de voorbereidingen en tijdens de reis natuurlijk zal er regelmatig een blog online komen.

We gaan proberen om via Facebook regelmatig even 'live' in de lucht te komen. Zoek even een Facebook pagina van de One in Him Foundation en "like' ons. Dan blijf je ook daar op de hoogte van wat er allemaal gebeurt.

As zaterdag trappen we af met een Saturday Night Mission avond in Naarden. Voor meer info hierover, kijk ook even op de Facebook pagina van de OiH Foundation. Wil je aanwezig zijn hierbij? stuur dan even een mail naar brenda@oneinhimfoundation.com

Volgende week komen we voor de 2de keer als groep bij elkaar en zal ik weer een kort verslag online zetten! Met foto van de groep!